رهنمودهای رهبر انقلاب راهگشای مذاکرات هسته ای است
کد خبر: 3319702
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
آیت‌الله قربانی:

رهنمودهای رهبر انقلاب راهگشای مذاکرات هسته ای است

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد توافق هسته ای راهگشای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 5 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر، روزه را یکی از واجبات الهی دانست و اظهار کرد: روزه بر فقیر و غنی، فانی و باقی، زن و مرد و... واجب است و روزه دار از فواید روزه داری برخوردار می شود، وگرنه خداوند مردم را در فشار قرار نمی دهد.

وی خودسازی را یکی از آثار معنوی روزه داری دانست و افزود: رفع اختلاف طبقاتی در جامعه و احساس همدردی با ایتام، محرومان و نیازمندان از دیگر فواید روزه است. در واقع ماه رمضان ماه رسیدگی به ایتام و محرومان است و انسان روزه دار از حال ایتام و محرومان با خبر می شود. همچنین روزه داری مایه سلامتی جسم است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه روزه داری دارای سه مرتبه است، خاطرنشان کرد: گاهی انسان روزه دار از مبطلات 9گانه روزه خودداری می کند، اما گاهی از مبطلات بالاتر می رود و خویشتن داری می کند، یعنی انسان اسیر لذات نبوده و چشم و گوش و زبان او نیز روزه دار است و از دروغ و تهمت و نگاه به نامحرم می پرهیزد. مرتبه سوم روزه داری خاص است و انسان به غیر از خدا چیزی نمی بیند و نمی اندیشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: منافقین با به شهادت رساندن دکتر بهشتی و یارانش در صدد نابودی نظام اسلامی بودند، اما خون شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی نهال انقلاب را آبیاری کرد.

وی ترور نافرجام مقام معظم رهبری در سخنرانی تیرماه سال 60 را عنایت الهی به دنیای اسلام دانست و اضافه کرد: منافقین علیه مقام معظم رهبری سوء قصد کردند، اما به خواست خداوند متعال، ایشان سلامتی خویش را بازیافتند.

این کارشناس دینی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی درخصوص مذاکرات هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد توافق هسته ای راهگشای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات است. طبق فرمایشات رهبری، بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای خط قرمز ما محسوب می شود و جمهوری اسلامی اجازه چنین کاری را به احدی نخواهد داد.

امام جمعه رشت با اشاره به جنایات رژیم آل سعود و مظلومیت مسلمانان یمن، یادآور شد: یکی از خلبانان آل سعود خودکشی کرده است. در واقع جنایات آل سعود سرانجام دامن گیر خودشان می شود و به لطف الهی شاهد نابودی این رژیم ستمکار خواهیم بود.

وی آمار بالای طلاق را نگران کننده دانست و با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: 80 درصد طلاق ها مربوط به شوهران معتاد است، زیرا اعتیار عشق و محبت نسبت به خانه و خانواده را سست می کند لذا خانواده ها در کنار مسئولان باید هوشیارتر باشند تا جوانان به دام بلای خانمانسوز اعتیاد نیفتند. جوانان آینده سازان جامعه هستند و دنیای استکبار در صدد نابود کردن این آینده سازان است.

آیت الله قربانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه رمضان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: 15 رمضان روز اکرام ایتام است، زیرا امام حسن(ع) مصداق بارز بخشش و کرامت است لذا به پیروی از این امام کریم، روز اکرام ایتام را گرامی بداریم و از محرومان و نیازمندان دلجویی کنیم.

امام جمعه رشت از واریز پول به حساب چایکاران گیلان خبر داد و گفت: متاسفانه نقاطی از استان گیلان دچار کم آبی شده و حدود نیم درصد از مزارع استان خشک شده است لذا مسئولان در این برهه از زمان تلاش کنند و فداکاری و ایثار خود را نشان دهند. استاندار گیلان با جدیت پیگیر موضوع است.

captcha